Plezier tijdens, voor én na het werk

Werkgeluk: bij BonsenReuling staat dit hoog in het vaandel. Daar draag ik mijn steentje graag aan bij! Zo ben ik betrokken bij de personeelsvereniging, maar ook tijdens mijn alledaagse werkzaamheden op het Officemanagement ben ik nauw betrokken bij alles wat wordt georganiseerd.

Blogtitel

Door Nicol Stemerdink, Medewerker Officemanagement

Feesten met processierupsen
Ik weet nog een tijdje geleden toen ik mijn “eerste” feestje voor BonsenReuling mocht organiseren, een collega die zich meer dan 40 jaar voor ons bedrijf heeft ingezet ging met pensioen. Ik bedoel, ik ben privé ook niet vies van een feestje, dus hoe moeilijk kon het zijn? Het was een feestje in één van de mooie zomermaanden (lees: 30 graden en processierups). Voor een feestje buiten tussen de eikenbomen was dat niet helemaal ideaal… Gelukkig bleek het uiteindelijk allemaal best mee te vallen, het feestje kon plaatsvinden achter de feestzaal in plaats van aan de voorkant. Poeh alles geregeld toch? “Maar Nicol, wat voor achtergrondmuziek heb je geregeld en zijn er ook voldoende parasols?” “Ben benieuwd hoe de verjaardagen bij jou thuis zijn georganiseerd”, hoor ik mijn leidinggevende nog zo zeggen. Oké oké, iets wat onderschat, een draaiboek/checklist voor zo’n feestelijke aangelegenheid is zo gek nog niet.

Organisatorisch hoogtepunt
Na deze eerste feestelijke organisatieklus volgden vele anderen. Met het 60-jarig bestaan van BonsenReuling als absolute hoogtepunt! In september 2018 gingen we met alle collega’s van onze vier vestigingen een dag naar Amsterdam. De bussen kwamen uit alle delen van Oost-Nederland. We bezochten het Rijksmuseum en vervoerden ons per gondel naar de A’DAM Tower, waar we schommelden op het dak en genoten van het uitzicht tijdens een borrel op hoogte. Met een avondfeest in Doetinchem sloten we de dag af. En om in het Amsterdamse thema te blijven kwam André Hazes jr. zelfs optreden! Het was een dag met een gouden randje. En natuurlijk geniet je nog intenser als alles qua organisatie samenkomt en er niemand van de dansvloer af wil aan het einde van de avond. Dan mag je als projectteam echt wel trots zijn!

De som van werkgeluk
Zulke geslaagde feestjes dragen bij aan werkgeluk. Maar ze zijn er niet afhankelijk van! Uiteindelijk is het de club mensen om je heen die ervoor zorgt dat je met plezier naar je werk gaat. Een mooie klantenportefeuille, uitdagende werkzaamheden en een persoonlijk ontwikkelingsplan dragen hier ook zeker aan bij. Want iedereen wil zich blijven ontwikkelen toch? Bij ons staat niet voor niets het motto “Jouw groei is ons succes” centraal.

Niet uit de boeken
Werkgeluk kan heel eenvoudig zijn. Door even die collega op weg te helpen met een lastige vraag in Word bijvoorbeeld. Of niet alleen een kop koffie te halen voor jezelf… maar ook voor de rest. Zo simpel kan het zijn. Geef je collega’s eens een complimentje en maak een praatje zodat je een beetje weet wat er privé bij iemand speelt. Inspiratie en geluk haal je niet uit managementboeken, maar uit elkaar.

Work hard, play hard
Ik draag graag bij aan het werkgeluk van mijn collega’s. Zo proberen we als personeelsvereniging collega’s met regelmaat te verrassen met een kleinigheidje. Ook op sportief vlak organiseer ik graag activiteiten. Volgende maand lopen tientallen collega’s mee met een gedeelte van de marathon in Düsseldorf. Als collega’s elkaar ook buiten werktijd zien zit het mijn inziens wel goed met de collegialiteit en betrokkenheid. Het liefst pakken we na het harde werken ook nog een gezellige stapavond mee. Work hard, play hard!

Dus….. Drinken wij een borrel op het eerstvolgende feestje?