70 cliënten om voor te knallen

Mijn naam is Pim Scholten en sinds eind 2018 ben ik werkzaam bij BonsenReuling als medewerker Salaris-desk. In korte tijd heb ik al een goed beeld gekregen van het bedrijf: er is veel kennis van het werkveld aanwezig bij mensen die hun werk goed én met plezier doen. Dát gecombineerd met de informele, nuchtere sfeer binnen het bedrijf maakt dat ik bij BonsenReuling goed op mijn plek zit.

Blogtitel

Ik werk in Eibergen op de Salaris-desk, waar ik samen met dertien collega’s de salarisverwerking van een groot scala aan uiteenlopende cliënten mag verzorgen. Van een cliënt in de zorgsector met één werknemer tot aan een klant met 150 werknemers in de metaalbranche, de diversiteit aan MKB-cliënten is groot en dat maakt het werk afwisselend en uitdagend.

Sowieso is salarisadministratie veel meer dan een routinematige klus of het ‘één-druk-op-de-knop-werk’. Cliënten krijgen op personeelsgebied immers vaak te maken met ingewikkelde zaken. Of het nu vragen zijn op gebied van loonbelasting, arbeidsrecht, pensioen of sociale verzekeringen: de cliënt vertrouwt erop dat hij een antwoord van jou krijgt waar hij wat aan heeft. Als salarisadministrateur moet je dus van veel vakgebieden veel weten. Gelukkig is er genoeg ruimte om jezelf te specialiseren en zijn er tevens voor alle gebieden vakspecialisten binnen BonsenReuling. Hierdoor kun je erop vertrouwen dat je de cliënt ook altijd van een goed antwoord kunt voorzien, dat werkt heel fijn.

Uiteindelijk ontzorg en adviseer je als team het cliëntenbestand op het gebied van salarisadministratie, maar uiteraard heeft elke cliënt wel een vaste salarisadministrateur als eerste aanspreekpunt. Hierdoor ben ik naast onderdeel van de Salaris-desk ook min of meer onderdeel van de administratieve afdeling van al onze cliënten, waardoor ik het bedrijf goed leer kennen en echt betrokken ben. Dat zorgt ervoor dat ik er alles aan doe om de cliënt zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen en het maakt mijn werk nóg mooier.